top of page

Wandeling A

8,5 km
1,5 - 2 uur

Ga bij ’t Koetshoes naar buiten en loop naar links. U komt nu voorbij Kasteel Oost. Kasteel Oost ligt verscholen tussen de eeuwenoude beukenbomen aan de oever van de geul. In 1563 wordt het kasteel voor het eerst genoemd in de historische geschriften maar dan als landhuis. De huidige verschijningsvorm dateert uit 1830. In 1996 is het kasteel volledig gerenoveerd. De binnenplaats is vrij te bezichtigen. Let vooral op de mooie wapenleeuwen op de hekposten bij de ingang.

Wandeling B

8 km
Geschikt voor kinderwagens

Loop ‘t Koetshoes uit en ga naar rechts richting de drie beeldjes. Dit zijn drie kapelletjes met de beeltenissen van Maria, Jezus Christus en zijn leerling Johannes de evangelist. Volgens de legende werden de kapelletjes hier geplaatst in opdracht van de heer van Kasteel Schaloen. Een boze geest verhinderde hem

Hoogtewandeling Noord met uitzicht naar het Zuiden
10,5 km
Veel berg op en af

U gaat bij 't Koetshoes naar buiten en gaat naar rechts en loopt door tot u voorbij de drie beeldjes bent. U komt bij een Y-splitsing en ziet hier gele wandelpaadjes. U gaat hier links omhoog, verlaat de Geul en komt bij een onbewaakte overweg. U steekt hier over en blijft de gele paadjes stijl omhoog volgen.

Hoogtewandeling rondom het centrum

8,5 km
Prachtige uitzichten

U gaat bij ’t Koetshoes naar links en vervolgens weer links langs de sportvelden van V.V. Walram. U volgt dit voetpad tot aan de Geulbrug. Direct na de brug gaat u rechts tot aan de verharde weg. Hier gaat u links tot aan het zebrapad. Hier steekt u over. U neemt het voetpad langs de Geul en blijft dit volgen tot aan De Halderpark. Hier oversteken tot aan de T-splising bij de Emmalaan. Hier gaat u links en vervolgens rechts naar de Plenkertstraat. Hier loopt u rechtdoor langs Bierbrouwerij De Leeuw tot aan de Koningswinkelhof. Hier neemt u links het voetpad (rode paaltjes) tussen het mergelhuis en de Koningswinkelhof (Heytgrachtspad).

Bekijk meer wandelingen en fietsroutes op route.nl: